Nissan GT-R z roku modelowego 2017, z odnowionym wyglądem i jeszcze mocniejszym silnikiem, debiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku

 

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku Nissan zaprezentował nowego GT?R z roku modelowego 2017. Samochód zwraca uwagę nowym, wzbudzającym emocje wyglądem nadwozia i wnętrza, a także jeszcze bardziej imponującymi osiągami i licznymi nowymi rozwiązaniami. W porównaniu z modelem zaprezentowanym po raz pierwszy w 2007 roku zmiany są znaczące.

Przód nadwozia nowego GT?R został kompleksowo przebudowany. Nowa krata wlotu powietrza z motywem litery V w kolorze matowego chromu to jeden z charakterystycznych elementów najnowszej stylistyki Nissana. Detal ten został powiększony – w celu zapewnienia lepszego chłodzenia silnika – oraz zyskał nowy wzór siatki. Nowa pokrywa silnika, płynnie łącząca się z grillem, została solidnie wzmocniona, co poprawiło stabilność pojazdu przy dużych prędkościach. Odświeżony przedni spojler oraz zderzaki z nowymi elementami wykończeniowymi przy reflektorach nadają nowemu GT?R rasowy, sportowy wygląd, zapewniając mu przy tym dużą siłę dociskającą.

 

Charakterystyczny dla modelu GT-R opływowy kształt bocznej linii nadwozia został zachowany, a jednocześnie boczne spojlery wysunięto na zewnątrz, aby poprawić przepływ powietrza. Gruntowną modernizację przeszedł również tył samochodu. Cztery pierścienie tylnych lamp wciąż stanowią znak rozpoznawczy GT?R, ale w celu poprawy własności aerodynamicznych poprawiono kształt nadwozia w tej części pojazdu. Pojawiły się też dodatkowe wloty powietrza z każdej strony samochodu, obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Linię wyznaczającą granicę między dolną częścią zderzaka a górnym pasem poprowadzono wyżej niż dotychczas, dzięki czemu tył samochodu został optycznie poszerzony i zyskał jeszcze bardziej agresywny wygląd. Zmiany w nadwoziu nie służą wyłącznie nadaniu mu bardziej sportowego wyglądu. Poprawiła się również aerodynamika pojazdu, który stawia teraz jeszcze mniejszy opór powietrzu przy takiej samej sile dociskającej, jak w dotychczasowej wersji GT?R. Przekłada się to na lepszą stabilność w czasie szybkiej jazdy.

 

Ekskluzywne wnętrze doskonale pasuje do wyczynowych osiągów tego sportowego samochodu. Cała deska rozdzielcza oraz zestaw wskaźników są nowe, a szwy łączące skórzane pokrycie tych elementów wykonano z artystyczną precyzją, zgodną z japońską tradycją rzemieślniczą TAKUMI. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mają przed sobą harmonijną linię deski rozdzielczej, zaś linia biegnąca od zestawu wskaźników do konsoli środkowej wyznacza granicę strefy ściśle podporządkowanej potrzebom kierowcy.

 

Środkowa część deski rozdzielczej została zmodernizowana i uproszczona. Liczbę przełączników zintegrowanej nawigacji i radia zredukowano z 27 w poprzednim modelu do zaledwie 11 w GT?R z roku modelowego 2017. Duży, 8?calowy ekran dotykowy wyświetla ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczono w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej.

 

Zamontowane przy zupełnie na nowo zaprojektowanej kierownicy manetki pozwalają kierowcy łatwo zmieniać biegi bez odrywania rąk od koła kierowniczego. Same manetki oraz przyrządy do sterowania wentylacją są przyjemniejsze w dotyku niż dotychczas. Poprawiono także dźwięk towarzyszący ich używaniu.

 

Kultowy, wyczynowy Nissan GT?R nie przestaje ewoluować. Dzięki charakterystycznej kracie wlotu powietrza z motywem litery V wygląd samochodu jest zgodny z najnowszą stylistyką marki Nissan. Wyjątkowe parametry aerodynamiczne i zmodernizowane wnętrze nadają modelowi GT?R bardziej dojrzały charakter, który będzie jeszcze rozwijany w przyszłości” – powiedział Mamoru Aoki, dyrektor ds. projektowania w firmie Nissan.

 

Wysoko oceniany silnik GT?R – 24?zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Każdy egzemplarz silnika jest montowany ręcznie przez doświadczonego mechanika TAKUMI. Dzięki zwiększonej mocy, wynikającej z indywidualnego sterowania zapłonem w poszczególnych cylindrach i ze wsparcia turbosprężarek, zapewnia on nowemu GT?R znakomitą elastyczność w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowej (od 3200 obr./min wzwyż). Silnikowi towarzyszy starannie dopracowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6?biegowa przekładnia. Poprawiono nawet kultowe brzmienie jednostki napędowej GT?R. Rezonans nowych tytanowych tłumików oraz system akustyczny Active Sound Enhancement (ASE) zapewniają niezrównane wrażenia w trakcie przyspieszania.

 

Właściwości jezdne GT?R zawsze były uważane za jedne z najlepszych na świecie. W modelu na rok 2017 wprowadzono kolejne udoskonalenia, ujawniające się zwłaszcza na zakrętach. Sztywniejsze nadwozie i nowe zawieszenie zapewniają jeszcze lepszą stabilność przy gwałtownych zmianach przeciążenia bocznego oraz szybkiego pokonywania łuków drogi. Za doskonałą przyczepność odpowiadają 20?calowe opony na nowych, wykańczanych maszynowo felgach z kutego aluminium z ramionami w kształcie litery Y.

 

Mimo poprawy osiągów GT?R z 2017 roku nadal jest komfortowym pojazdem, oferującym poziom elegancji i „ucywilizowania” rzadko spotykany w supersamochodach o wyczynowych osiągach. Nowy GT?R zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy w porównaniu z poprzednim modelem, a dzięki nowym materiałom dźwiękochłonnym w jego kabinie panuje cisza niezależnie od prędkości jazdy.

 

Nowy GT?R gwarantuje intensywne emocje każdemu, kto zasiądzie za jego kierownicą. Nieustannie zwiększamy jego osiągi – nowa generacja modelu jest jeszcze mocniejsza od poprzedniej. Jednocześnie dbamy o komfort i kulturę pracy podzespołów, konsekwentnie poprawiając wrażenia z jazdy, pod każdym względem. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować klientom model klasy GT na najwyższym poziomie, którego atutami są imponujące osiągi, nowy wymiar komfortu i bogata historia sukcesów w wyścigach” – powiedział Hiroshi Tamura, główny specjalista ds. produktu GT?R.

 

Uzupełnieniem wyrafinowanego charakteru GT?R z 2017 roku są nowe kolory nadwozia i wnętrza. Paletę kolorów nadwozia uzupełniono o wielowarstwowy lakier „Blaze Metallic”, natomiast wnętrze Premium Edition jest oferowane z wykończeniem z półanilinowej skóry w czterech opcjach: dostępnych już wcześniej Black/Amber Red i Black/Ivory oraz nowych Black/Rakuda i Samurai Black.

 

Nissan GT-R 2017 będzie dostępny w sprzedaży od lata bieżącego roku.

 

DODATKOWE INFORMACJE

 

Daty i dane podane w tej informacji dotyczą rynku amerykańskiego i Nissana GT-R, zaprezentowanego na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku.

Zamówienia na Nissana GT-R z roku modelowego 2017 w Europie będzie można składać od kwietnia br., a pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów latem.

 

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 600 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku kalendarzowym w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 675 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody małolitrażowe, samochody typu SUV, pojazdy użytkowe oraz samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF, który jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie, a 96% klientów poleciłoby go swoim znajomym. Obecnie Nissan oferuje w Europie aż 23 zróżnicowane i innowacyjne modele pod markami Nissan i Datsun.

 

Nissan Motor Co.

Nissan Motor Co., Ltd., druga co do wielkości firma motoryzacyjna w Japonii, ma główną siedzibę w Jokohamie i należy do koncernu Renault-Nissan. Nissan zatrudnia na całym świecie ponad 247 500 pracowników, a w roku obrachunkowym 2014 sprzedał 5,32 miliona pojazdów, generując przychód w kwocie 11,38 biliona JPY (103,6 mld USD). Nissan posiada w swojej kompleksowej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, Infiniti oraz Datsun. Nissan jest światowym liderem bezemisyjnej mobilności, który zdominował rynek modelem LEAF – pierwszym masowo produkowanym w pełni elektrycznym samochodem i najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem elektrycznym w historii.

@TwitterDealer
@NissanPolska