20-lecie wieszaka na torebkę w Nissanie


  • Kultowy wieszak na torebkę na desce rozdzielczej zadebiutował w modelu Nissan Almera w marcu 1996 roku
  • Ten sam etos prostych, ale przydatnych rozwiązań, jest wciąż dziś obecny w wielokrotnie  nagradzanym crossoverze Qashqai oraz w innych modelach Nissana
  • Uzupełnienie zaawansowanych technologicznie systemów, takich jak Nissan Safety Shield

 

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę są dostępne w wielu modelach Nissana, w tym w wielokrotnie nagradzanym crossoverze Qashqai. Rozwiązania oparte na najnowocześniejszej technologii ciągle ewoluują, korzystnie wpływając na wrażenia z użytkowania pojazdu. Inżynierowie Nissana nie zapominają jednak, że proste udoskonalenia również mogą być bardzo przydatne i skuteczne. W tym miesiącu mija 20 lat od debiutu jednego z najbardziej kultowych elementów w kabinach samochodów marki Nissan – uwielbianego przez użytkowników wieszaka na torebkę.

Po raz pierwszy pojawił się on w rodzinnym kompaktowym hatchbacku Almera w marcu 1996 roku i umożliwiał przewożenie torebki lub siatki z zakupami w pozycji pionowej. W mediach angielskojęzycznych szybko przyjęła się nazwa „curry hook”, gdyż pomysłowy haczyk idealnie nadawał się do zawieszenia siatki z jedzeniem w pojemnikach sprzedawanym na wynos, chroniąc wnętrze samochodu przed zabrudzeniem... na przykład sosem curry.

 

Dziś podobne haczyki można spotkać w crossoverach Nissan Qashqai i X-Trail. Zmieniła się jedynie lokalizacja: z deski rozdzielczej przeniesiono je do bagażnika.

 

To jedno z wielu prostych rozwiązań, które Nissan wprowadza w swoich samochodach, aby ułatwić życie kierowcy. Kolejnym jest przegroda bagażnika „Karakuri” dostępna w modelach Qashqai, Juke i Note. Przegroda, nazywana także „Flexi?Board”, umożliwia podział przestrzeni bagażowej stosownie do potrzeb oraz konfigurowanie jej w taki sposób, aby skutecznie zabezpieczyć przewożone przedmioty. Nieużywaną przegrodę można łatwo schować pod podłogą bagażnika.

 

Nie mniejszą pomysłowością wykazali się konstruktorzy projektujący najnowszego pick-upa Navara. Na przykład na półce w górnej części deski rozdzielczej zainstalowano 12?woltowe gniazdko, do którego można podłączyć na przykład przenośną nawigację satelitarną zamocowaną w uchwycie na przedniej szybie. Dzięki temu z deski rozdzielczej nie zwisa już plątanina zagrażających bezpieczeństwu i psujących estetykę przewodów zasilających prowadzących do gniazda zapalniczki. Gniazdka nie ma oczywiście w tych wersjach modelu Navara, które w miejscu wspomnianej półki mają fabryczną nawigację.

 

Takie przemyślane rozwiązania nie są nowością w filozofii Nissana, w której klient jest najważniejszy. Pierwszy Nissan Bluebird, który we wrześniu 1986 roku zjechał z nowej linii produkcyjnej zakładów w Sunderland w Wielkiej Brytanii, był wyposażony w dwa analogowe dzienne liczniki przebiegu w zestawie wskaźników. Dlaczego? Aby osoby używające tego samego pojazdu w celach służbowych i prywatnych mogły łatwiej rozliczać pokonywane trasy. Wtedy była to unikatowa funkcja – dziś jest ona dostępna w niemal wszystkich popularnych modelach wyposażonych w cyfrowe liczniki przebiegu.

 

Wiele takich innowacji narodziło się w głowach inżynierów i specjalistów z Europejskiego Centrum Technicznego Nissana w Cranfield w Wielkiej Brytanii.

 

David Moss, wiceprezes ds. projektowania i rozwoju pojazdów, powiedział: „Liczniki przebiegu, gniazdka zasilające, przegrody bagażnika czy słynny wieszak na torebkę to drobiazgi, które ułatwiają życie kierowcy. Inżynierowie Nissana doskonale zdają sobie sprawę, że często właśnie od takich drobiazgów zależy lojalność klientów wobec marki”.

 

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 600 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku kalendarzowym w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 675 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody małolitrażowe, samochody typu SUV, pojazdy użytkowe oraz samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF, który jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie, a 96% klientów poleciłoby go swoim znajomym. Obecnie Nissan oferuje w Europie aż 23 zróżnicowane i innowacyjne modele pod markami Nissan i Datsun.

 

Nissan Motor Co.

Nissan Motor Co., Ltd., druga co do wielkości firma motoryzacyjna w Japonii, ma główną siedzibę w Jokohamie i należy do koncernu Renault-Nissan. Nissan zatrudnia na całym świecie ponad 247 500 pracowników, a w roku obrachunkowym 2014 sprzedał 5,32 miliona pojazdów, generując przychód w kwocie 11,38 biliona JPY (103,6 mld USD). Nissan posiada w swojej kompleksowej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, Infiniti oraz Datsun. Nissan jest światowym liderem bezemisyjnej mobilności, który zdominował rynek modelem LEAF – pierwszym masowo produkowanym w pełni elektrycznym samochodem i najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem elektrycznym w historii.

@TwitterDealer
@NissanPolska